zondag 3 januari 2016

Goede voornemens

Het klinkt misschien cliché, maar wat gaat de tijd toch snel! Sinterklaas, kerst en oud&nieuw zijn voor mijn gevoel echt voorbij gevlogen. We hebben afscheid genomen van 2015 en nu zitten we alweer drie dagen in het nieuwe jaar.




En om in de clichés te blijven hangen: Het is nu ook de tijd van de goede voornemens.
Veel mensen hebben daar niets mee en ik begrijp dat ook wel, want het kan zo'n opgelegd iets worden en vaak komt er ook niets van goede voornemens terecht. Ikzelf vind het fijn om te reflecteren op het oude jaar en aan de hand daarvan te kijken wat ik in het komende jaar zou willen bereiken. Ik stel dan ook voor mezelf een lijstje op met doelen die ik in 2016 zou willen realiseren. Het is geen 'moeten', maar het geeft mij wel houvast en ik vind het erg leuk om doelen, die ik heb behaald, van mijn lijstje af te strepen! :)

Een paar doelen die ik in 2015 heb behaald, zijn bijvoorbeeld: het schilderen van de keuken, een blog beginnen en het laten aanleggen van de achtertuin. Ik heb van de tuin overigens nog geen foto's gedeeld, maar dat komt nog! :)






Hierboven zie je het resultaat van mijn keuken en ik ben er echt nog elke dag blij mee!
Mijn goede voornemens voor 2016 zijn (behalve natuurlijk gezonder eten, meer water drinken en meer bewegen, maar volgens mij neemt half Nederland zich dat voor! Haha ;)

1. Grote opruiming
En daarmee doel ik op de zolder opruimen (lees: UITruimen!!). Dit heb ik inmiddels al gedaan, want met goede voornemens kan je maar beter zo snel mogelijk beginnen. Voordat je het weet zit je alweer in 2017! ;)

2. De tuin
Ik ben in huis al aardig op weg (qua klussen en inrichting), maar aan de tuin heb ik nog bijna niets gedaan. 
Dus, dat wordt van het voorjaar de achtertuin en de voortuin aanpakken. Lees: het beitsen van de schutting, een leuke tuinset scoren en heeel veeel styling! :D ..want daar wordt ik blij van!! Straks heerlijk chillen in mijn eigen tuintje).

3. De slaapkamers
Ik wil dit jaar ook graag de slaapkamers afmaken. Ik heb er twee, die nu helemaal leeg staan! Er ligt ondertussen wel een vloertje in en de muren zijn gewit. Dus de basis is in orde, maar nu begint het leukste deel: Het inrichten en afstylen. Ik houdt jullie natuurlijk op de hoogte van de vorderingen! :D

4. De kast
Ik heb een lege nis naast de keuken (in de woonkamer) en ik wil daar heeeel graag een witte lockerkast hebben. Deze staat bovenaan mijn wishlist. Dan kan ik ook mijn boeken van zolder halen en deze een plekje geven in huis. Dat zou echt fijn zijn!

5. Foto's
Ik woon hier nu een jaar en mijn muren zijn nog wat leeg. Ik wilde eerst de basis voor elkaar hebben en dat is gelukt. Maar nu zou ik het graag wat gezelliger en persoonlijker willen maken door wat eigen foto's aan het interieur toe te voegen.




Dit zijn mijn doelen dit jaar op interieurgebied. Ik ben benieuwd of ik ze volgend jaar heb kunnen waarmaken! 
Ik ben ook heel benieuwd naar jouw goede voornemens of de doelen die jij dit jaar graag zou willen bereiken? 

Ik wens je in iedergeval een onvergetelijk mooi nieuwjaar toe en hoop dat je al je voornemens waar mag maken!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten