zondag 19 november 2017

Make-over: kleurvlakken in de zithoek

Wat is er leuker dan een hoekje veranderen in huis? Ik ben er dol op! Je hebt misschien al op instagram voorbij zien komen dat ik niet alleen de nis een make-over heb gegeven, maar ook de zithoek. In deze blog laat ik je de voor- en nafoto's zien van deze hoek en vertel ik je waarom ik heb gekozen voor kleurvlakken op de muur..


Van wit naar kleur..
Een paar maanden geleden besloot ik om de muur achter mijn eettafel en bank wit te schilderen. Ik had daar ruim 2 jaar een kiezelgroene lambrisering gehad en ik vond het weer eens tijd voor wat anders. Ik was alleen vrij snel uitgekeken op de witte muur. Dat had ik niet verwacht, want ik vind het bij anderen altijd heel mooi. Hierdoor ging ik op zoek naar iets wat de woonkamer meer sfeer zou geven en het wit zou doorbreken. Al vrij snel kreeg ik het idee om een kleurvlak op de muur te schilderen. Ik had soortgelijke ideeën voorbij zien komen bij vtwonen en flexa, maar ik wilde er wel mijn eigen draai aan geven.

Het hoekje om..
Daarom heb ik gekozen voor een kleurvlak in de hoek én voor een kleurvlak in een kleurvlak. Volg je het nog? :') Ik had dit nog nergens gezien en het leek me een toffe manier om de muur wat te 'breken'. 

Hoe ben ik te werk gegaan
Ik heb het afplakken uit de losse pols gedaan ( ..het leek me wel recht. :P ) met frogtape. Dit is wat mij betreft de beste tape voor structuurmuren. #nospon :) Ik heb eerst het hele vlak geschilderd in Heart Wood en toen dat goed droog was, heb ik het kleinere vlak geschilderd in Urban Taupe. Zoals je ziet heb ik ook een stuk van de verwarming meegeschilderd. Misschien een beetje anders dan anders, maar ik vind het mooier, omdat de verwarming dan weg valt in het kleurvlak. Een strakke lijn schilderen op een structuurmuur is lastig, maar wel mogelijk. Mijn tip is om goede tape te gebruiken en om alle randjes bij te werken met een piepklein kwastje. ( Ik gebruik gewoon hobbykwastjes van de action ). Monikkenwerk, maar dan heb je ook wel wat. Ik laat je hieronder de voor- en nafoto's zien.







Mooi wat kleur kan doen
Wat een verschil, hè? Kleur doet zoveel met de sfeer van een ruimte. Ik vind het een speels en warm geheel geworden. Misschien vraag je, je nog af waarom ik heb gekozen voor deze combinatie van kleuren ( Heart Wood en Urban Taupe van Flexa ). Ik had de nis al een make-over gegeven met deze kleuren en om de woonkamer in balans te maken, leek het me een goed idee om deze kleuren ergens terug te laten komen. Ik vind het ook een mooie combinatie geworden met al het zwart, grijs en wit in mijn woonkamer. Ik heb mijn 'winterkleed' weer neergelegd en wat nieuwe kussens aangeschaft en zo is mijn huisje klaar voor het najaar.

Ik ben benieuwd wat jij van deze make-over vind en of je zelf ook een kleurvlak op de muur zou schilderen? :) 
Dankjewel voor het lezen en een gezellige week!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten