zondag 30 augustus 2015

Verandering in de slaapkamer

Ik was al een tijdje niet tevreden over mijn slaapkamer en wilde heel graag verandering!
Toen ik hier 8 maanden geleden kwam wonen, heb ik de slaapkamer grondig gestript ( 6 lagen behang, oh my!! ) en vervolgens in de structuurverf gezet en gewit. Het moest allemaal snel gebeuren, zodat ik kon verhuizen.


Ik heb er toen voor gekozen om één muur ( in mijn slaapkamer ) in de originele staat te houden. ( een betonnen muur ).
Misschien vraag je, je af waarom ik daarvoor gekozen heb? 
Ik zal het proberen uit te leggen, ten eerste houd ik wel van de industriele look.
Ik ben dol op oude ( liefst kapotte ) muren! :) Zulke muren vertellen een verhaal.
Maar ondanks dat mijn huis bijna 70 jaar oud is, zitten er helemaal geen originele details in. (helaas geen jaren '30 huis met glas in lood ramen of en suite deuren! ).
Ik dacht, door de muur kaal te houden, dat er dan toch nog iets van een origineel detail in mijn huis zou zijn. En ik vind het eigenlijk ook wel stoer staan!


Ik had mijn bed tegen de betonnen muur gezet, maar na een paar maanden begon me dat te vervelen. Ik vond het toch een beetje 'kil' staan en wist niet goed hoe ik er meer sfeer in kon brengen. Ik zag op pinterest en instagram mooie slaapkamers voorbij komen, met witte muren en geschilderde lambriseringen. Dat wilde ik eigenlijk ook, ..maar ik wilde de muur eigenlijk niet opofferen! Als ik hem zou schilderen, dan kon ik niet meer terug.. en daar zou ik misschien later spijt van krijgen.

De ingeving
Dus ik was in dubio.. tot ik van de week opeens een geweldige ingeving kreeg!
Waarom zet ik mijn bed niet tegen de andere muur? :O 
Zo simpel was het! Ik heb alles omgedraaid en wat een verandering! Zoveel knusser! 
Waarom heb ik dat nou niet eerder bedacht?! ;)


Een beetje schuiven en nu heb ik dus een witte achterwand. Dat is nog eens een low budget oplossing! :) En over low budget gesproken; ik heb nog wat tips voor je, om een gezellig sfeertje te creeëren in je slaapkamer.


Tip 1: Plaids! Deze geven een ruimte meer warmte en sfeer. Bij mij moest het echt low budget. Dus, ik heb mijn huis overhoop gehaald op zoek naar plaids! Ik vond de mooie grijze van Basic label in de kast. Deze had ik buiten het bereik van de katten gelegd! Hihi, ik wilde hem persé netjes houden.. Nu lag hij dus al een paar maanden in het kastje! #schaamschaam Dat kon natuurlijk niet! Dus nu ligt hij mooi te wezen op mijn bed! De gestreepte plaid is van Ikea en gebruikte ik eigenlijk in de tuin! Zo zie je maar weer, je hebt meer in huis dan je soms denkt! :)

En dat is meteen tip 2. Voor je iets nieuws koopt, kijk eerst eens in je kastjes, haal de zolder overhoop of ga bij je moeder langs! ;) Daar haal ik ook vaak leuke dingen vandaan! Bedankt mam! :)



 Tip 3: Planten zijn weer helemaal hip! De botanische trend is er één waar ik graag aan mee doe. Ik was namelijk altijd al dol op cactussen ( waarschijnlijk omdat het de enige planten zijn die ik in leven kan houden, maar ach.. ;) Planten zijn prachtig en ze schijnen ook nog eens goed te zijn tegen stress! Kijk, als dat geen goede reden is! Dus ik zeg, go green! :)


Tip 4: 'Kleur' brengt sfeer! Dat klinkt misschien raar, als je het zwartwit plaatje hierboven ziet. Ik ben inderdaad niet zo van de kleuren. Ik vind het vaak erg mooi bij een ander, maar in mijn eigen huis wordt ik toch het gelukkigst van zwart, grijs en wit! Hihi, niet echt kleurrijk natuurlijk, maar als je werkt met contrasten en verschillende materialen, dan krijg je toch een gezellig sfeertje! De zwarte kussenhoezen zijn van de Hema en maken een wereld van verschil! En dat voor een paar euro.



5. Maak het persoonlijk. Het is leuk om je te laten inspireren door blogs en woonbladen, maar geef er je eigen draai aan. Doe wat jij mooi vind, ( of het nu hip is of niet ) want daar wordt je toch het gelukkigst van. Je kan een ruimte meer persoonlijk maken met foto's, teksten, kaartjes, kunst (al dan niet van je eigen hand! ;) ) en bijv. erfstukken of kringloopgelukjes!

De prachtige vintage lijst met opgezette vlinders vond ik ( nou ja, eigenlijk mijn nichtje, maar ik mocht hem hebben! :D ) bij de kringloop voor maar 6,- euro! Dat noem ik nog eens geluk!
Mooi hoeft niet duur te zijn.


Dit kistje kocht ik bij de xenos voor een paar euro. Ik heb er mijn dierbare sieraden in liggen.
De erfstukjes van mijn oma's en een babyrammelaartje dat nog van mijn moeder is geweest..


Tip 6: Leve marktplaats! Wat heb ik hier al veel mooie vondsten gedaan! Echt, mijn halve interieur komt hier vandaan! :) Zo ook, deze prachtige 'Trash me' lamp. Die staat nu te pronken op mijn nachtkastje. Mijn tip is om altijd eerst even op marktplaats te kijken, voor je iets koopt. Je kunt het zo gek niet bedenken of het wordt er verkocht en ( bijna)) altijd goedkoper dan in de winkel!


Ik ben zo blij met de nieuwe indeling van mijn slaapkamer! Nu kon ik toch de muur in originele staat houden. En ik heb een witte achterwand, waar mijn bed tegenaan staat. twee vliegen in één klap!




Ik hoop dat jullie het leuk vonden om deze blog te lezen en de veranderingen te zien in mijn slaapkamer. Ik denk er nog wel over om een lambrisering te schilderen achter mijn bed en om misschien nog een leuk kleedje te kopen, voor naast mijn bed. Als ik dat doe, dan zal ik er weer een blog aan wijden. Ik ben nu in iedergeval klaar voor het najaar! :)

Gezellige week allemaal!





Bed, witte kast, gestreepte plaid en kledingrekje - Ikea
Wit krukje, glazen windlichten - Leen Bakker
Lamp - Marktplaats
Grijze plaid - Basic label
Lijst met vlinders - de kringloop
Glazen kistje - Xenos
Zwarte kussenhoezen - Hema
Kaart 'Hey you' - Mydeer.nl
Mokje 'half moon' - House of rym
Mokje met 'M' - Designletter via vtwonen.nl

1 opmerking: