dinsdag 19 december 2017

Kersttafel 2017: low budget tips

Hoe creeër je low budget een mooie kersttafel? In deze blog laat ik je zien hoe ik dat heb gedaan. Ik vertel je hoe je dat gezellige kerstsfeertje neer kunt zetten, zonder al te veel geld uit te geven. Ook laat ik je zien welke spulletjes ik heb gebruikt, waar ze vandaan komen en wat ze kostten. Benieuwd? Lees gezellig mee!

Kersttafel, Kerststyling, Kerstmis, Kerst2017, Tafelstyling, low budget, low budget tafel dekken, tips, PomPompartybox, feest

Low budget tips voor een gezellige kersttafel
Mijn eerste tip is om te bedenken wat voor soort sfeer je wilt neerzetten. Ga je voor een uitbundige look of houdt je het liever sober? En met welke kleuren en materialen wil je werken? Ik heb zelf gekozen voor een rustige basis met een toefje glamour! ;) Ik houd van stoer, maar het mag wel een feestelijk randje hebben. Het is tenslotte kerst! Daarom koos ik voor zwart, grijs en wit met een gouden touch.

Als je hebt bedacht wat de sfeer van je kersttafel wordt, dan kan je beginnen met het verzamelen van de juiste spullen. Low budget tip: Ren niet meteen naar de winkel, maar kijk eerst wat je zelf nog in huis hebt. Misschien heb jij nog prachtig serviesgoed, bestek, glazen, kandelaars of servetten in de kast liggen. Door deze spullen te mixen met wat 'nieuwe' spullen, kan je een toffe look creeëren. Zo heb ik mijn eigen witte borden gebruikt. Door deze te stapelen, krijgen ze meteen iets feestelijks. 

Kersttafel, Kerststyling, Kerstmis, Kerst2017, Tafelstyling, low budget, low budget tafel dekken, tips, PomPompartybox, feest


Mix & match
De witte borden, de zwarte kandelaars ( HK living ) en de kerstballen had ik al in huis. Dit alles heb ik gecombineerd met ronde placemats van de Action en deze waren 84 cent. Ook vond ik daar de whiskey glazen met kristallook voor 72 cent. Het zwarte bestek van de Xenos had ik al een tijdje op het oog en de messen en vorken waren 3,49 euro per stuk. Blij mee! De zwarte kaarsen zijn ook van de Xenos en waren 59 cent per stuk. Kijk, leuke prijsjes! Daar houden we van! ;)

Een toefje goud
Om de tafel nog een feestelijk randje te geven, heb ik gekeken in de webshop van PomPom Partybox. Deze toffe webshop is van Jente en zij verkoopt echt alles op het gebied van feestjes, zoals slingers, ballonnen, kaartjes, cadeautjes, hebbedingetjes en nog veel meer. Je kunt bij haar terecht voor allerlei themafeestjes, zowel voor kinderen als voor volwassenen. Superleuk en écht een aanrader! Ik vond bij haar de prachtige gouden waaiers en de gouden rietjes. Deze maken de kersttafel helemaal af. 

Ketting aan de muur
Nu wilde ik de gouden waaiers graag aan de muur hangen en ik dacht eraan om een touw te spannen van de ene kant van de muur naar de andere kant. ( de plafondhaken hingen er al ) Toen ik dit vertelde aan Sanne ( van @sanne.studio.home ) kwam zij met het idee om een ketting op te hangen in plaats van een touw. Ik vond het een topplan en sjeesde meteen naar de bouwmarkt. 

Daar hebben ze kettingen in allerlei soorten en maten. Ik koos voor een witte ketting, zodat de waaiers extra mooi uit zouden komen. De ketting knippen ze voor je op maat. Ideaal! De waaiers hangen er mooi aan en ik ben nu al aan het bedenken wat ik nog meer allemaal aan de ketting op kan hangen. Hmm.. polaroids? Sterren? Slingers? Zoveel ideetjes! :)

Kersttafel, Kerststyling, Kerstmis, Kerst2017, Tafelstyling, low budget, low budget tafel dekken, tips, PomPompartybox, feest

Kersttafel, Kerststyling, Kerstmis, Kerst2017, Tafelstyling, low budget, low budget tafel dekken, tips, PomPompartybox, feest

Kersttafel, Kerststyling, Kerstmis, Kerst2017, Tafelstyling, low budget, low budget tafel dekken, tips, PomPompartybox, feest

Tip: Natuurlijke materialen op de tafel staan ook heel gezellig en dit hoeft echt niet duur te zijn. In het bos vind je bijvoorbeeld gratis en voor niks mooie takjes, bladeren en dennenappels. Ik kocht zelf voor een paar euro wat eucalyptustakjes en deze heb ik in het midden van de tafel gelegd. Een takje op de borden leggen staat ook mooi!

Verder mochten de kerstlichtjes en kaarsen natuurlijk niet ontbreken. Zo gezellig! Ik ben superblij met mijn low budget kerststyling en ik hoop dat jullie het een leuke blog vonden!

Gezellige feestdagen lieve mensen!









Deze blog is geschreven in samenwerking met Jente van PomPom Partybox. Ik werk alleen samen met merken waar ik enthousiast over ben en ik geef altijd mijn eerlijke mening over een product. Dankjewel Jente dat je deze blog mede mogelijk hebt gemaakt! :)

2 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi! :-) vooral die pompons wauw

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Staat super gezellig Marielle! Heerlijke inspiratie weer :-)

    xoxo - Danielle

    BeantwoordenVerwijderen