dinsdag 26 december 2017

Pure by Flexa Colorlab: Suave River in de katten/speelkamer deel I

Hoe richt je een kleine ruimte functioneel in? Dat was een vraag waar ik al een tijdje mee rond liep. Ik had nog een klein slaapkamertje wat helemaal leeg stond. Daar moest echt wat aan gebeuren en toen kwam Flexa om de hoek met een prachtige verfcollectie, namelijk de Pure by Flexa Colorlab lijn. Bij het zien van deze lijn kreeg ik spontaan inspiratie voor het kamertje! In deze blog laat ik je zien hoe ik een plan van aanpak heb gemaakt voor het inrichten van de kleine slaapkamer en ook hoe ik de juiste kleur heb gevonden.

Flexa, Pure by Flexa ColorLab, Kleurentrends, FlexaNL, Verf, Make-over, Upcycling, Suave River, Drifting Cloud, Full River, DIY, Verfklus, Kleur, Muurkleur, Slaapkamer

Pure by Flexa Colorlab
Ik ben fan van deze ietwat luxere lijn van Flexa en helemaal nu ze ook nog krijtverf aan het assortiment hebben toegevoegd. Ik hou van de matte uitstraling van krijtverf. De Pure by Flexa Colorlab lijn vind je in de verfspeciaalzaak, waar je de kleuren ook kunt bewonderen op een grote kleurwand. Je wordt er persoonlijk geholpen bij het maken van de juiste kleurkeuze en je vind er kleurstalen in A4 formaat. Dat vind ik persoonlijk echt top, want ik vind het zelf altijd maar moeilijk kiezen van zo'n mini-staaltje. Wil je weten of er bij jou in de buurt een verfspeciaalzaak is die de Pure by Flexa ColorLab lijn verkoopt? Klik dan hier en vink Pure aan.

Het vergeten kamertje
Met het schaamrood op de kaken moet ik toegeven dat de kleine slaapkamer 3 jaar lang onaangeroerd is gebleven. Oops.. Het komt deels omdat ik niet goed wist wat ik met deze ruimte wilde. Het is slechts 6 vierkante meter! Dat is waarschijnlijk een mooie afmeting voor een walk-in closet. De droom van elke vrouw ..maar niet van mij..haha Ten eerste heb ik niet zoveel kleding ( ..ik stop alles in mijn interieur :P ) en ten tweede: de katten zijn dol op dit kamertje. En ik vond eigenlijk al vanaf het begin dat dit echt een fijn plekje voor hun moest worden. 

Kattenkamer VS Speelkamer
..maarrr als ik aan een kattenkamer denk, dan zie ik een ruimte voor me volgepropt met krabpalen en dat gaat mij toch net iets te ver. Het oog wil ook wat! ;) Ik wilde het kamertje zo inrichten dat het een gezellig plekje is voor de katten, maar tegelijkertijd wilde ik er ook een speelkamer van maken. Ik heb zelf geen kinderen, maar als vriendinnen dan hun kindjes meenemen op visite, dan hebben ze een plekje waar ze even lekker kunnen spelen. Het was een leuke uitdaging om deze twee functies te combineren! 

Ik laat je hieronder zien hoe het kamertje er voor de make-over uitzag. Schaamschaam.


Flexa, Pure by Flexa ColorLab, Kleurentrends, FlexaNL, Verf, Make-over, Upcycling, Suave River, Drifting Cloud, Full River, DIY, Verfklus, Kleur, Muurkleur, Slaapkamer

In twee woorden: leeg en wit. De basis was er in iedergeval zullen we maar zeggen! :) Nadat ik had bedacht welke functie de ruimte kreeg, heb ik een aantal stappen gevolgd om de juiste kleur- en stylingkeuzes te maken.

Stap 1: Moodboard
Bij het maken van mijn moodboard voor de katten/speelkamer heb ik gebruik gemaakt van de A4 kleurstalen van de Pure by Flexa ColorLab collectie. Ik vind deze stalen superhandig! Ze zijn kleurecht en als je ze op de muur plakt, dan krijg je een goed beeld van hoe de kleur eruit gaat zien. Zoals je kunt zien heb ik gekozen voor groentinten en voor natuurlijke materialen. Ik wilde de kleine ruimte licht houden, maar wel met een stoere touch.


Flexa, Pure by Flexa ColorLab, Kleurentrends, FlexaNL, Verf, Make-over, Upcycling, Suave River, Drifting Cloud, Full River, DIY, Verfklus, Kleur, Muurkleur, Slaapkamer, Moodboard

Stap 2: De Flexa Visualizer App
De Visualizer App van Flexa is een hulptool bij het kiezen van de juiste kleur. Je kunt met de App zien hoe de kleur uit gaat vallen op je muur. Dit heeft mij geholpen bij het maken van de juiste keuze. Ik laat je hieronder zien hoe het werkt.


Flexa, Pure by Flexa ColorLab, Kleurentrends, FlexaNL, Verf, Make-over, Upcycling, Suave River, Drifting Cloud, Full River, DIY, Verfklus, Kleur, Muurkleur, Slaapkamer


Flexa, Pure by Flexa ColorLab, Kleurentrends, FlexaNL, Verf, Make-over, Upcycling, Suave River, Drifting Cloud, Full River, DIY, Verfklus, Kleur, Muurkleur, Slaapkamer


Flexa, Pure by Flexa ColorLab, Kleurentrends, FlexaNL, Verf, Make-over, Upcycling, Suave River, Drifting Cloud, Full River, DIY, Verfklus, Kleur, Muurkleur, Slaapkamer

Ik twijfelde vooraf tussen twee groentinten uit de Pure collectie, namelijk Full River en Suave River. Met behulp van de Visualizer App zag ik dat Full River toch te donker was voor deze kleine ruimte. Het zou de ruimte nog kleiner doen lijken en dat was niet de bedoeling. Daarom heb ik gekozen voor Suave River op de muur en in de accessoires komt Full River terug.


Flexa, Pure by Flexa ColorLab, Kleurentrends, FlexaNL, Verf, Make-over, Upcycling, Suave River, Drifting Cloud, Full River, DIY, Verfklus, Kleur, Muurkleur, Slaapkamer


Stap 3: Aan de slag
Na het kiezen van de juiste kleur, ben ik aan de slag gegaan met het verven van de muur. Ik leg altijd iets op de grond om de vloer te beschermen en ik trek zelf oude kleding aan, want ik kan dus niet verven zonder te knoeien. Nu moet ik wel zeggen dat deze verf niet spettert. Dus dat scheelt. Vervolgens heb ik alle randjes afgeplakt met tape en heb ik de volgende dingen klaar gelegd: De pot verf, een schroevendraaier ( om de pot open te maken ), roerhoutjes, kwasten, rollers, een verfbak en een minikwastje.

Daarna heb ik eerst de randjes geverfd met een kwast en toen de rest van de muur met een roller. Het stopcontact heb ik geverfd met een minikwastje. De verf van Flexa is van topkwaliteit en 1 laag was al dekkend!

Toen de verf droog was, kon ik beginnen met het inrichten van het kamertje. Zo heb ik een meubel bedacht waar zowel de katten als de kinderen plezier van kunnen hebben.  Benieuwd hoe het is geworden? Het eindresultaat komt dit weekend online! 

Voor nu, dankjewel voor het lezen en gezellige feestdagen! :)










Deze blog is geschreven in samenwerking met Flexa. Ik werk alleen samen met bedrijven waar ik zelf enthousiast over ben en ik geef altijd mijn eerlijke mening over een product of dienst.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten